İşbu “Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Aydınlatma Metni” [“Aydınlatma Metni”] 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun [“Kanun”] 10. maddesi ve Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ uyarınca, veri sorumlusu Rönesans Eğitim Vakfı [“REV” veya “Vakıf”] tarafından kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
Kişisel verileriniz, Kanun uyarınca, aşağıda sıralanan amaçlar çerçevesinde ve bu amaçlarla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde, tarafımıza ulaştığı şekliyle kişisel verilerin doğruluğunu ve güncelliğini koruyarak aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilmektedir. Aşağıda açıklanan kişisel verilerinizin işlenme amaçlarında, aktarımlarında, veri toplamanın yöntem ve hukuki sebebinde herhangi bir değişiklik olması halinde işbu aydınlatma metni de revize edilir. İlgili metnin revizyonları, Vakfın web sitesinden takip edilebilir.
Kişisel verileriniz, aşağıdaki amaçlarla (“Amaçlar”) işlenebilecektir:
Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Aktivitelerinin Yürütülmesi
Vakfımız; kişisel verileri, doğrudan veri sahiplerinin kendisinden temin edebildiği gibi dolaylı olarak üçüncü kişilerden ve veri sahibinin kendisinin alenileştirmiş olduğu veriler içerisinden de temin edebilmektedir. Veriler, posta, internet sitesi, açık internet kaynakları, telefon, SMS ve çağrı merkezi kanallarıyla elektronik ortamda ve elden teslim veya posta kanallarıyla fiziki ortamda edinilebilir, bu kapsamda sözlü, fiziksel veya elektronik ortamdan veri toplanmakta ve toplanan bu kişisel veriler işlenmektedir.
Kişisel verileriniz REV tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen “Kanunlarda açıkça öngörülmesi”, “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması”, “Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” ve “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine dayalı olarak işlenmektedir.
Kişisel verilerinizin, Kanunu m. 7/1’e göre işlenmesini gerektiren amaç ortadan kalktığında ve/veya mevzuat uyarınca verilerinizi işlememiz için zorunlu kılındığımız zaman aşımı/saklama süreleri dolduğunda, silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Toplanan kişisel verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlar dahilinde, Vakfımız tarafından işbu Aydınlatma Metni’nin 1. maddesinde belirtilen amaçlar kapsamında;
– Vakıflar Kanunu ve diğer mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi veya kuruluşlara, bunlarla sınırlı olmamak üzere Vakfımızın amaçlarını gerçekleştirmek ve Vakfımızın faaliyetlerinin en iyi şekilde yürütülmesi amacıyla karşılıklı koordinasyon içinde olduğumuz üniversitelere, okullara, sivil toplum kuruluşlarına,
– Hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla mevzuatın gerektirdiği hallerde kişisel verileriniz yetkili adli merciler ile noterler gibi diğer resmi makamlara,
–Hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilebilmesi ve temel hak ve özgürlüklerinizi ihlal etmemek kaydıyla meşru menfaatimiz doğrultusunda, kişisel verilerinizin yeterli ve gerekli şekilde korunması ve dijital altyapıların işletilmesi için dijital araçlar, bilgi teknolojileri, sunucu ve sunucu hizmetleri güvenliği ile web sitesi alanında hizmet aldığımız şirketlere,
– Burs ve yardım ödemelerinin yapılması amacıyla bankalara, elektronik sistemlere ait altyapı sunucularının yurt dışında olması halinde sunucuların bulunduğu yabancı ülkelere aktarılabilmektedir.
Kişisel verileriniz yalnızca; açık rızanızın bulunduğu, KVKK’da öngörülen hallerin mevcut olduğu durumlarda yurt dışına aktarılabilir.
İlgili taleplerin yazılı olarak Vakfın [Refik Belendir Sokak No 110] Çankaya/ANKARA adresine noter kanalıyla gönderilmesi gerekmektedir. E-posta adresine gönderilecek taleplerin, kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da talep sahibinin Vakıf nezdinde kayıtlı olan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle veya varsa [www.rev.org.tr] sitesinde yönlendirilen başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya da uygulama vasıtasıyla, [info@rev.org.tr] adreslerine iletilmesi gerekmektedir.
İletilen başvuruların, bu doküman ekinde verilen başvuru formu üzerinden yapılması ve talebin tereddütsüzce anlaşılabilecek açıklıkta yazılması, kimlik bilgileri ve konu ile ilgili belge ve bilgilerin başvuruya eklenmiş olması zorunludur. Başkası adına yapılan taleplerde talep sahibinin kimlik ve adres bilgilerinin ve talep sahibini temsil etmeye yetkili olduğunu gösteren yasal belgelerin eklenmesi zorunludur.
Bu kapsamda yapılacak başvurular Kanun’un 13. maddesine uygun olarak mümkün olan en kısa zaman diliminde ve en çok 30 (otuz) gün içerisinde sonuçlandırılacaktır. Talebin reddedilmesi halinde, ret nedenleri tarafınıza yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçeleriyle bildirilir. İletilen bilgi ve belgelerin eksik olması durumunda, bu süre, bilgi ve belgelerin tam bir şekilde iletilmesinden itibaren başlar. Söz konusu başvurular şu an için ücretsizdir. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret alınabilir.
Cevaplar Vakfın tercihine göre yazılı olarak herhangi bir posta türüyle talep sahibinin adresine yahut e-posta adresine gönderilebilir.
İşbu aydınlatma metni, gerekli görüldüğü hallerde Vakıf tarafından revize edilebilir.